Un titre inédit de CHIC pour Soup for One

le graal

Moderators: Thierry, Electrofred, frenchic

Post Reply
User avatar
frenchic
Posts: 6298
Joined: 14 May 2004, 14:46
Location: Paris - Biarritz

Un titre inédit de CHIC pour Soup for One

Post by frenchic » 20 Aug 2022, 15:18

Dans une interview de 1981 dans feu le magazine rock BEST Nile Rodgers parle d'un titre inédit et pour le moins curieux de CHIC.
Une scène du film avec CHIC a été coupée dans le montage final.
Ca explique l'accoutrement folklorique de CHIC sur la pochette du single Soup for One.

Nile Rodgers : "si je fais de la country comme pour la BO Warner Bros d’un film « Soup for One », comme ça s’est produit,
j’utiliserai encore les mêmes musiciens. Pour ce film, on a fait une version country d’une chanson hawaïenne traditionnelle."
"Si tu vois le film, j’espère que tu riras."


Interview : https://gonzomusic.fr/chic-ma-premiere- ... t-two.html

Image
We want the best, we won't settle for less
- Good Times -

alex
Posts: 202
Joined: 12 Jun 2008, 20:48

Re: Un titre inédit de CHIC pour Soup for One

Post by alex » 26 Aug 2022, 23:13

Thank you so much frenchic for finding this interview from 1981 and posting it. What a nice surprise there is an unreleased song from the sessions of the "Soup For One" soundtrack project. It's unbelievable how from time to time unreleased songs, unreleased albuns, unreleased demos-outtakes-versions and many situations come up that we didn't know related both with CHIC ORGANIZATION and with solo career of NILE RODGERS and solo career of BERNARD EDWARDS, and that's great because they are two music geniuses. There are many unreleased finish songs, many unreleased demos, many unreleased outtakes and many unreleased versions (extended-instrumental-remixes-alternates) from the three fantastic companies:
● CHIC ORGANIZATION
● NILE RODGERS Productions
● BERNARD EDWARDS Productions
We are "Happy Men"!!!

Post Reply